zaterdag 21 mei 2011

Duikcursus hier, tripje daar, druk druk druk!

Weer een paar weekjes verder en heel wat kilometers zuidelijker aan de oostkust! Vanuit Mission Beach zijn we maandag 25 april vertrokken naar Townsville, daar zijn we maar 1 nachtje gebleven want de volgende dag vertrokken we met de ferry naar Magnetic Island om ons duikbrevet te halen! Voordat we aan onze cursus begonnen hadden we nog 2 dagen om het eiland te verkennen en Natasja heeft ook nog kunnen paardrijden op het eiland. Samen met onze duikinstructeur Kane en het Zweedse meisje Cecilia en de Ierse jongen James zijn we donderdag ons duikavontuur aangegaan. De eerste dag was vooral oefenen in het zwembad maar de andere dagen mochten we gelukkig de zee in, waar we heel veel vissen en zelfs een schildpad hebben gezien. Vier dagen lang zijn we elke dag bezig geweest met het duiken. De vierde dag was het spannende moment aangebroken: ons examen.. En die hebben we gelukkig gehaald! :) De andere dagen zijn we veel met Cecilia opgetrokken, hebben we een nightmarket bezocht met heerlijk eten en hebben we koninginnendag gevierd op de Aussie-way met BBQ! Ook hebben we nog een poolparty meegemaakt van onze duikinstructeurs die ons die ochtend nog hadden geleerd dat je ‘geen alcohol mag drinken als je gaat duiken de volgende dag’. Erg grappig als je dan al je duikinstructeurs aangeschoten voor je ziet staan.
Maandag hebben we ‘Maggie’ weer verlaten en hebben we nog een dagje doorgebracht in Townsville. Dinsdag op naar Airlie Beach en de Whitsundays! De eerste twee dagen een beetje geluierd bij de Lagoon, de winkeltjes bezocht en het uitgaansleven uitgeprobeerd. Donderdag was het tijd voor onze tour naar de Whitsundays! We zaten op de boot The Atlantic Clipper, die (hoorden we nadat we hadden geboekt) bekend stond als de partyboat met de raarste verhalen. Gelukkig bleek dat heel erg mee te vallen en hebben we een super gezellige tour gehad! Met 52 man vertrokken we vanuit de haven van Airlie Beach, op naar de witte stranden en het helderblauwe water. In ons hostel hadden we al 2 meisjes leren kennen die ook op onze boot zaten, Lucy en Franziska, erg gezellig! De volgende dag hebben we Whitehaven Beach bewonderd en gezwommen in de zee, natuurlijk wel met geweldige stingersuits aan (tegen gevaarlijke jellyfish die dodelijk zijn..). Die middag hebben we gedoken in het geweldig mooie Great Barrier Reef! Dat was wel wat anders dan duiken op Magnetic Island, zo veel vissen en kleuren! Volgende ochtend weer vroeg op en een 2e duik gemaakt en in de mooie onderwaterwereld Nemo gezien! In de middag van de glijbaan gegleden en van het dak van de boot afgesprongen (7 meter hoog!). Daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar Airlie Beach. We hebben 3 hele leuke en gezellige dagen gehad, veel gezelligheid, mooie stranden en zee en veel vis gezien, zelfs dolfijnen! Na de tour nog 2 nachtjes in Airlie geslapen. Helaas was het weer niet bijzonder en hebben we eigenlijk niets kunnen doen.
Maandag hebben we Airlie Beach weer verlaten en zijn we met een nachtbus vertrokken naar Agnes Water/Town of 1770. Daar aangekomen met Bas, Renée en Iris surfborden gehuurd en geprobeerd te surfen! Erg leuk om een keer te proberen, wat ook wel moet als je in Australië bent! ’s Avonds met z’n allen gekookt en een film gekeken. Woensdag waren we even lid van de Hells Angels met Scooteroo! Met 35 man hebben we 3 uur rondgetoerd op een scooterchopper met vlammen op onze helm en jack en natuurlijk de tatoo’s niet te vergeten! Erg leuk om met z’n allen zo rond te toeren. :) Donderdag zijn we ons volgende avontuur aangegaan: de Castaway naar een onbewoond eiland. Op het eiland leefden alleen de twee mensen die bij de vuurtoren horen en verder zijn er in totaal 14 mensen die de Castaway trip doen! Door een klein vliegtuigje werden we naar het eiland gebracht, waar we met prachtig weer aankwamen. Alleen de vlucht al was geweldig, hij ging omhoog en omlaag en van links naar rechts. Natasja heeft zelf ook nog even mogen sturen. Aangekomen op het eiland een tentje uitgezocht, op het strand gelegen en op een mega band in de zee geluierd. Er waren nog 3 andere Nederlanders en een Duits meisje waarmee we ’s middags een deel van het eiland mee hebben verkend. Helaas bleek het wat langer te duren dan de 35 minuten wat de piloot ons vertelde, waardoor we na 1,5 uur klauteren over de stenen in het donker weer terug moesten.. Gelukkig stond daarna het eten al voor ons klaar en konden we gelijk aanvallen. ’s Avonds met z’n allen rond het kampvuur gezeten en ons lievelingsdrankje Goon gedronken. De volgende dag hebben we voordat we werden opgehaald nog een wandeling gemaakt naar de vuurtoren en naar de grotten die je alleen kan bezoeken wanneer het eb is. Rond 1 uur werden we weer opgepikt door het vliegtuigje en waren we weer terug in de bewoonde wereld!
Zaterdagochtend zijn weer verder gegaan, op naar Rainbow Beach! De eerste 2 daagjes Rainbow Beach bekeken en de sandblow gezien waar we boomerang hebben leren gooien en waar we gingen sandboarden van de heuvels. Maandag begon onze laatste trip voor Aussie, op naar het grootste zandeiland ter wereld: Fraser Island! Met onze 4 4x4 auto’s zijn we met 27 mensen vertrokken naar Fraser. Onze eerste stop was Lake McKenzie, een helderblauw freshwater lake waar we in hebben gezwommen. Daarna wraps gegeten voor lunch en een wandeling door het regenwoud gemaakt (Ja Australië heeft echt alles, een regenwoud op een zandeiland?). Na de wandeling verder gehobbeld over de ruwe zandwegen naar ons tentenkamp, waar we 10 tentjes hebben opgezet. De rest van de avond lekker gegeten en gezellig wat gedronken, spelletjes gespeeld en gekletst. Volgende ochtend weer vroeg op moeten staan, 7 uur werden we wakker gemaakt. Na het ontbijt vertrokken naar Eli Creek, een freshwater beekje waar je doorheen kon lopen. Daarna het Maheno Shipwreck bezocht. Dit wrak is in 1935 aangespoeld en door de Japanners nooit meer opgehaald. Het was een boot van +/- 130 meter lang en diende als cruiseschip te vergelijken met de Titanic! Daarna ergens geluncht en na de lunch de champagnepools bezocht en gezwommen in het ijskoude water van deze pools. De volgende stop was een wandeling naar de top van een rots geklommen waar we een heel mooi uitzicht hadden over Fraser. Daarna weer terug gereden naar het kamp, onderweg nog wel een paar keer gestopt en oesters uit het zand opgegraven. Terug in het kamp was 1 van de tentjes helemaal verwoest door de Dingo’s, een soort van wilde ‘wolfhonden’, die op het eiland leven. Een paar jongens hadden het chips in laten liggen en Dingo’s vinden dat erg lekker ruiken, dus de hele tent was echt helemaal kapot gemaakt. Na weer een gezellige avond de volgende dag weer vroeg opgestaan. In de ochtend hebben we een duik genomen in Lake Wabby, een groen kleurig meer midden in een sandblow. Om 12 uur hadden we patatjes als lunch en rond 1 uur was het alweer tijd om het mooie Fraser te verlaten. ’s Avonds met z’n allen nog gezellig karaoke gezongen, wat ons afscheidsavondje was voor Rainbow Beach.

De volgende dag zijn we weer doorgetoerd naar Tin Can Bay om in de ochtend de dolfijnen te voeren! Om 7 uur ´s ochtends waren we al op pad om de dolfijnen op te zoeken. Toen we aankwamen lagen de dolfijnen al te wachten op hun visjes. Elke ochtend komen er hier dolfijnen langs om gevoerd te worden. Soms zijn het er 3, die dag waren het er 2. Na het voeren zijn we we weer met de bus verder gegaan naar Noosa! Het toeristische badplaatsje aan de oostkust, waar alles draait om zien en gezien worden. We zitten in een super mooi hostel. De eerste nacht hebben we ons eigen kingsize bed gehad omdat ze een fout hadden gemaakt met onze boeking, of dat een probleem voor ons was? (tuuurlijk! kingsize bed, douche en tv op de kamer!)
Ons einde is ook al een beetje in zicht voor Australië, nog maar 5 weekjes te gaan voordat we in Thailand zitten en over 2 maanden zijn we alweer thuis!

Veel liefs, Laura & Natasja

1. alweer de 1e !!!! jeeeeeeeej

wat leuk allemaal weer, word alweer jaloers...

en wat leuk om je net weer eens op msn te spreken:D

xxx Joël

2. Leeukk! Het schiet nu inderdaad al weer heel erg op! Maar mochten jullie zelf ook rijden op die motoren? En heeft die dolfijn nou geen rugvin, of lijkt dat maar zo? Ik ben ook wel weer blij dat jullie snel weer terug komen!

Liefs Lies

3. Hoi lieve meiden,

Wat is het toch een mooi land!
    Zo wijds en die natuur ziet er prachtig uit.
    Het schiet inderdaad lekker op. Voor jullie minder leuk maar vor het thuisfront fijn.
    We missen jullie wel!

liefs Mama, Ber, Lieke en Joris

4. Super gaaf! Klinkt heel herkenbaar :D. Wij zijn al weer thuis en we hebben al heimwee :(. Nu al weer aan het werk. Geniet van de laatste weken! En blijf schrijven :).

Liefs, Marthe

5. He lieve Natas,

Wat een leuke foto's weer!
    Wij wensen jullie alvast veel plezier bij de ezelopvang.Leuk hoor om daar mee af te sluiten
    en dan nog naar Thailand jullie hebben het maar slecht wat een saai leven.Geniet van jullie laatste 7 weken,wij zijn al stiekem aan het aftellen.